![]() |
![]() |
||||||
|
hoe
"SUV" is Polder PV? |
meten=weten |
index | |||||
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 1 |
Degelijke handremmen en schakelapparaat-in-één. Manuele spierkracht |
| 2 |
Hersenmassa achter het Polder PV concept, zieke ideeën incluis. Bloed, zuurstof, bio-elektriciteit |
| 3 |
Handige stuurbekrachtiging. Manuele spierkracht |
| 4 |
Stevige grip voor een ideale wegligging. Veiliger kan niet, "fossiele" Hummers: OPZIJ!!! |
| 5 |
De volledige Biohummer® inclusief bestuurder (plm. ¼ duurzame PK) |
| 6a |
Supersterke voordrager voor handige bio-brandstof in de voortassen |
| 6b |
Degelijke voorremmen voor korte remweg, te bedienen met de kracht van een pink |
| 6c |
Comfort mag er natuurlijk ook wezen met (blokkeerbare) schokbrekers |
| 7 |
Geen helling te gek met een riante keus uit 3x 9 verzetten en een "lange arm" |
| 8 |
Biohummer® wordt voor 100 procent aangedreven middels beenspierkracht en efficiënte omzetting van duurzaam geproduceerd biologisch voedsel |
| 9a |
Compacte fietspomp met als grondstof schone (???) lucht. Manuele spierkracht |
| 9b |
Primaire, natuurlijke hulpstof voor aandrijving Biohummer®: H2O |
| 10 |
Zeer robuuste achterdrager voor tassen vol met extra brandstof (biovoedsel), dak-boven-het-hoofd, en stapels topografische kaarten |
| 11 |
"Kloppend hart" van de Biohummer®, vergelijkbaar met de omvormer op een zonnepaneel of de tandwielkast van een moderne windturbine: de aandrijvings-hardware. Moderne, holle as-uitvoering, groot "moment" en directe, klassieke en sinds uitvinding nauwelijks verbeterde kettingaandrijving. Arbeid: humane spierkracht |
Modellen
Biohummer® is verkrijgbaar in de volgende varianten:
Bio-H-com:
de Biohummer® "voor de gewone man", zonder tierlantijnen,
scherp geprijsd
Bio-H-kid: je kunt niet vroeg genoeg beginnen, dus Biohummer®
heeft voor het kleine kroost reeds een "instapmodel" in de collectie!
Bio-H-fwd: voor mensen die "meer" willen en
niet al te diep in de buidel willen tasten
Bio-H-lux: uiteraard wil Biohummer® graag voor de
yup-die-alles-al-heeft en met teveel geld iets kunnen betekenen; het geld
moet rollen, per slot van rekening. Met overkapping tegen die vermaledijde
regen, supercomfortabele "soft-tail" variant met dubbelgeveerde
achtervork, 24 volt halogeenschijnwerpers, incl. slim in het frame weggewerkte
accu gevoed met uitklapbare zonnepanelen, on-board coffee machine, internet,
sms, utm e.a. moderne datacommunicatie opties. Met als extra automatische
GPS "guidance" via "headset", voor het geval u voor
de zoveelste keer de weg kwijt bent. En voor als het echt niet meer gaat
komen we u natuurlijk in de op waterstof lopende bedrijfs-SUV gewoon ophalen.
U zegt het maar, en we maken het voor u!
Voor een zwaar onderschat en sterk verwaarloosd marktsegment heeft Biohummer® tenslotte de volgende fantastische aanbiedingen:
Bio-H-alt:
deze prachtige aanbieding voor de bewust levende, goed in het spaargeld
zittende part- of full-time vegetarische medemens wordt een KNALLER,
daarvan is Biohummer® overtuigd! U krijgt 2 mooie fietstassen met
een enorm biologisch groentenpakket, een doos met 10 Demeter eieren, en
een heerlijk stuk biologische kaas uit de streek bijgeleverd! Goed voor
minimaal een week flink trappen in de bergen - op donkergroene biomassastook,
uiteraard (of moeten we het een mobiele microwarmtekrachtcentrale noemen?)
Bio-H-veg: Het spannendste marktsegment is natuurlijk
de sterk in opkomst zijnde "donkergroene" veganisten beweging.
Ook hier draait Biohummer® haar hand niet voor om. Bij het iets minder
patserige Bio-H-veg model horen dan ook een volledige set zeer degelijke,
waterdichte fietstassen (gegarandeerd dierenleed vrije, hergebruikte kunststof
met het "Vegan" label), stampend vol ekologische voedingswaar
uit de natuurvoedingswinkel, een forse voorraad tofu, tempeh, en seitan,
een paar flessen sojadrink (statiegeld, dus retourneerbaar) en een pot
soyanaise. En omdat uw aankoop de eerste dag natuurlijk uitbundig gevierd
moet worden, doet Biohummer® er nog een heerlijk fles biologische
Chianti bij (de mieren op de druiven zijn er door onze boeddhistische
medewerkers voorzichtig, stuk voor stuk, afgehaald)!
Biohummer®
is alweer met nieuwe projecten bezig en is nu mooie aanbiedingen voor
de zeer sterk groeiende "fair-trade" markt aan het bedenken
(Bio-H-Max, met genoeg biologische Max Havelaar koffie
voor een wereldreis op de fiets, en een prachtig bijpassend fietsshirt
van biologisch katoen met een mooi Biohummer® logo, gemaakt in de
"eerlijke", kinderarbeid-vrije confectie-ateliers van Kuyichi),
alsmede voor de zeer goed in de slappe was zittende seniorenmarkt (Bio-H-65+,
met ingebouwde rollator en extra achteruitkijkspiegel).
Een model met enkelzijdige voor- en achtervork wordt overwogen voor de
antroposofische hoek van dit interessante marktsegment.
Nieuwste loot aan de Biohummer® stam:
EcoSUVfie® voor eigentijdse, sportieve dames die wel pap lusten van Italiaanse "strade dei cannoni" vol met steengruis en langs peilloze afgronden voerend. Polder PV's partner B. is de eerste gelukkige eigenaar van deze zelf opgeknapte MTB variant. De irritante weekend 4x4's reden in Italië met een ruime bocht om EcoSUVfie® heen, zo bang waren ze voor haar.
U hoort nog van ons!
Vraag
naar het nieuwste model, en voor gedetailleerde prijsopgave uw lokale
SUV-dealer!!!
| SUVfer
kunnen we het niet maken !!! |
Technisch
Intersens
"hardtail" MTB IN5.47 XC 580 LX
Alu 7005 Double Butted frame
Suntour Axon Air "lock-out" voorvork
Shimano LX groep
Ritchey Over Size zadelbuis, stuur en balhoofd
Weinmann "Zac 2000 double wall" aluminium velgen
Ritchey ZMax Millennium banden
Tubus Logo en Swing fietstassen draagsysteem
Info
http://www.intersensbikes.de
http://www.mammoet.nl
http://www.tubus.net
Met
een vette knipoog
naar meneer Simons en zijn schrikbarend groeiende
"maatschappelijk bewuste" vriendenkring in dit onduurzame kikkerlandje.
En
een dikke pakkerd voor B. voor de gigantische financiële
injectie in de bodemloze put genaamd Polder PV!
Ons bedrijfsmotto:
|

Biohummer®
en Polder PV gaan de strijd aan met een aso bak in Italië
(Demonte, Valle Stura, Alpi Cozi, juni 2005)
Bijdragen "uit het veld": SUVf nieuws
Intermediair 28, 14 juli 2005: zéééér SUVf artikel met stoere dames die SUV (be-)rijden, "Queen of the road"...
Intermediair 30, 28 juli 2005:
"De zomertijd is zelfs bij Intermediair aangebroken. Wat een tenenkrommend artikel! Queens of the Road? Traktor Troela's zijn het."
Een heer in het verkeer
© Intermediair nr. 30, 28 juli 2005: p. 5
"Bah, die SUVvies. Zo kunnen we de baasjes (m/v) beter noemen. Van alle gradaties van 'de omgeving beschadigen omdat het jou een lekker gevoel geeft' vind ik dit gedrag wel heel moeilijk te begrijpen. Hopelijk worden de dames (en heren) snel verstandig (of: minder statusbewust) en schaffen ze snel een zuinige en wat minder egocentrische auto aan, zodat ze minder bijdragen aan een vervuilde omgeving - waar hun kinderen dan ook later nog plezier van hebben!"
Anne Harbrink Numan, Maarssen
© Intermediair nr. 31/32, 4 augustus 2005: p. 5
(Waarvan akte!, polderjongen)
Zembla over terreinwagens: Maandag 10 oktober, 21.15 uur op Ned 3, "Hummers en Hufters"
De terreinauto ligt onder vuur. Nederlandse gemeenten proberen deze grote auto’s uit hun binnensteden te weren in de strijd tegen de slechte luchtkwaliteit. Zo overweegt Amsterdam om geen parkeervergunningen meer af te geven voor deze SUV’s. Maar ook in de VS, het moederland van de Hummers en de Jeeps, groeit het protest. Met de stijgende benzineprijzen en het toenemende broeikaseffect worden de benzineslurpende terreinauto’s doelwit van milieu-activisten. Bovendien veroorzaken de terreinauto’s meer dodelijke ongelukken.
Eigenaren van grote terreinauto’s schermen graag met de veiligheid van hun auto. Uit recent Amerikaans onderzoek door The National Highway Traffic Safety Administration komen echter aanwijzingen dat de inzittenden van deze auto’s zo’n tien procent meer kans hebben op een dodelijke afloop van een ongeluk. Dit wordt vooral veroorzaakt door het feit dat deze auto’s makkelijker over de kop slaan. Ook de constructie van de SUV’s maakt dat ze meer dodelijke ongelukken veroorzaken bij botsingen met gewone sedans. Van de 500 miljoen auto’s op de wereld rijden er 200 miljoen rond in de VS. Die 200 miljoen zijn verantwoordelijk voor eenderde van de CO2-uitstoot in Amerika. In ‘Hummers en Hufters’ voor- en tegenstanders van de terreinauto en de obsessie van Amerikanen met hun auto.
Oorspronkelijke
titel: ‘What would Jesus drive’
(Amerikaanser kan het niet; PJS)
Regie: Martin Herring
Producent: Fulcrum TV
Nederlandse bewerking: Hans van Dijk
Eindredactie: Kees Driehuis
Reageren op de uitzending? Mail naar zembla@vara.nl
Herhaling: zaterdagochtend, NL 3. Of via uitzendinggemist.nl
Hummer dealer probeert inktzwarte imago vaalgroen te verven met zonnedak: 8 juli 2006. Een Hummer dealer in Mahwah in New Jersey (U.S.A.) probeert "maatschappelijk bewust" te ondernemen door een dak met zonnepanelen te laten installeren door Solar Integrated Technologies... Lees het bericht op de PV-nieuwspagina.
De "foutste" Hummer die er is...: 9 augustus 2006. Je hebt "goede" en "foute" SUVs. Biohummer® hoort als een van de zeldzame exemplaren tot de eerste categorie. Dan heb je natuurlijk een heel groot grijs gebied van geiteharenwollensokkenbreiers die hun deusjevoos met slaolie van de Aldi volgieten tot yuppen die Shell Puria in hun scheurijzer proppen. Daarna komen de PC-Hooft Tractor Troela's en hun gespierde veel-te-druk-om-na-te-denken-want-er-moet-geld-op-de-tafel geavanceerde SUV-rijder met 1 X-chromosoom te weinig, dan een héél erg fout marginaal segment van de wereldbevolking die zo'n voor de weegbrug veel te zware Hummer 1x in het weekend over Gods verboden wegen laat rollen á raison van enkele tientallen liters kostbaar, uit Iraaks bloed geperste fossiele brandstof. Vervolgens de op het randje van crimineel in een "kijk-mij-nou-eens-miljeuvriendeluk-zien-wezen" Hummer op uit atoomstroom gewonnen waterstof wegsjezen. Maar de ERGSTE, beste mensen, zijn de mensen met dit hele FOUTE speeltje in huis! Wij mochten vroeger nooit met "oorlogstuig" spelen. Dit onduurzame speelgoed voor de kotertjes om ze alvast aan de oliezuipende Hummer te laten wennen is wel tien keer zo erg! Zonne-energie en Hummer? Hele foute boel!

© SHENZHEN K-BEAR SOLAR ENERGY TECHNIQUE CO.,LTD.
Voor meer fraaie bijdragen aan het "thema SUV", zie de oorspronkelijke BenW pagina!
Een
SUV voor links tuig: volledig recyclebaar (nog niet leverbaar...):
http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/afleveringen/30458986/items/30462746/
Vernietigende "autorecensie" m.b.t.
het nieuwste stuk Mercedes powerblik voor veel te veel geld bezittende
hormoonbalen, bezien in het kader
van de dood- en doodzieke Amerikaanse autocultuur.
http://www.latimes.com/classified/automotive/highway1/la-hy-neil15mar15,0,721214.story?coll=la-home-highway1
39.329 asobakken in 9 maanden tijd (2005) verkocht: wereldwijd 84,1
% meer Hummers.
Emigreren? Waar naartoe dan?
http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=39098
"PCHoofttractoren" welkom
in Roermond. Pfffff....
http://www.telegraaf.nl/binnenland/28221861/Asobakken_welkom_in_Roermond.html
©
Biohummer® concept: Polder PV Productions, april 2005
|